چشمک

چشمک


چشمک در برخی از فرهنگها تعبیری ناجور و گاهی ترسناک دارد.شاید به همین علت است که این بازی با وجود اینکه کاملا جا افتاده و شناخته شده،هنوز می تواند به صورت شگفت انگیزی اضطراب و نوعی ترس شیرین به همراه داشته باشد.

تعداد بازیکنان:چهار نفر و یا بیشتر

تجهیزات:قلم و کاغذ

میزان دشواری: این بازی با تمرین می تواند به طور شگفت انگیزی به یک مشکل تبدیل شود.بازی چشمک ممکن است برای کودکان زیر هفت سال ترسناک باشد.

مدت بازی: با تعدادی بازیکن بزرگسال،حدود یک ساعت.

شروع بازی

تعدادی کاغذ کوچک به اندازه تعداد شرکت کنندگان تهیه کنید.یکی از کاغذ ها را باید علامت ضربدر و بقیه کاغذها باید کاملا سفید باشند.کاغذ ها را تا کنید و روی میز قرار دهید و در حالی که بازیکنان اطراف میز نشسته اند از هریک بخواهید کاغذی را بردارد و سفید بودن و یا علامت دار بودن کاغذ را آشکار نکنید.بازیکنی که دارنده کاغذ علامتدار است«قاتل»می باشد.اما باید هویت خود را مخفی نگهدارد.

نحوه اجرای بازی

«قاتل»باید در یک لحظه توجه یکی از بازیکنان را جلب کرده و چشمک مرگباری به او بزند،بدون اینکه بازیکنان دیگر متوجه این امر بشوند.قربانی چند لحظه صبر می کند و بعد خود را مثل یک مرده به زمین می اندازد.هر یک از بازیکنان دیگر که چشمک قاتل را ببینند می توانند هویت او را فاش کنند و بازی دوباره از سر گرفته شود.

نکات مفید

از یک سو بازیکنان سعی می کنند تا چشمشان به همدیگر نیافتد زیرا تمایلی به قربانی شدن ندارند،اما از سوی دیگر مایل هستند پیش از اینکه خود قربانی شوند قاتل را شناسایی کنند.خیره شدن دائمی به میز شما را به جایی نمی رساند و تنها باعث می شود که آخرین قربانی باشید،اما در صورتی که قاتل هستید،باید زمان مناسبی برای چشمک زدن به یک بازیکن پیدا کنید.بهتر است چشمک توسط دوستانی بازی شود که نسبتا یکدیگر را به خوبی می شناسند زیرا در این صورت می توانند تدابیر و عکس العمل های یکدیگر را حدس بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد